Pages

SABAHAN

Korg nak dgr x cter kesian  aku?? Ish2 mmg kesian~ lau rajin bace la…bagi aku kesian la…bgi korg x tahu la plak….lau xnak bace jugak..korg nmpak tak tab yg 2lis LEMON CANDY  kat atas..kat sebelah dia kan de tnda cross tuh..ha ape lagi tekan la..terima kasih yer =)…n pada sape2 nak bace mai2 aku nak kasi cerita…


Korg pernah pegi sabah x? alah negeri sabah dibawah bayu tue *betul ker? Ape2 je la..haha.. best kot sabah..korg penah pegi ke x nie?? Rugi betol la…ish! Tapi aku pon xpenah pegi jugak wakakaka…*saje kasi excited… entry kali nie aku nak citer pasal aku nie teringin sagt nak pegi sabah..serius aku cakap..dari dulu lagi aku nak pegi..

Mulut2 org : ko nak wat pe g sabah tuh?
Aku : sesaje je…
Mulut2 org : ade ape la kat sabah tue?
Aku : mane la aku tahu…
Mulut2 org : dah tu wat pe nak pegi sane?
Aku : eiii..mane la aku tahu..da hati aku asyik ingat je kat sane..asyik trgat nak pegi sane je nak wat cmner…*aku sekeh kang baru tau..hahahaha

Skunk umur aku da nak msok 20 da…aku stat nak pegi sane time aku form three kot! 5thun..lame tuh mgidam nak pegi sane..ushhh~ byk da trlepas pluang g sane…almaklumlah..aku nie asyik duduk lam kuala kgsar tuh jer…lahir kat situ…skola kat situ…blik kg pon kat situ jugak…kuala kgsar dgn aku mmg xleyh pisah la…adeih~

Nak dijadikan cerita : 

Situasi 1~
(thun 2007)
Cikgu atie : ekin, nah isi borg mrsm nie..naty leyh la kluar dari kuala kgsar nie..xde la dduk trperuk lam kuala kgsar nie…
Aku : waa..thanks cikgu..harap2 dapat la dduk jauh2…SABAH ker…uwaaa bestnyer..
Time tuh x abes2 doa…SABAH sabah SABAH sabah *bestnyer…
(thun 2008)
Timah : ekin esok kluar result untuk penerimaan mrsm tuh~
Aku : siyes ker? Weyh tlong tgok kan untuk aku ea? *dlam hati MRSM KAT SABAH
Esoknyer~
Timah : ekin aku dapat kat MRSM TAIPING.. (okeyh xpela..timah mmg bijak!)ermm ko dapt…
Time tuh gedegup!!! Gedegup!!! Gedegup!!
…timah : MRSM LENGGONG!!

Arghhhh~~ pehal la dkat kuala kgsar gak nieyh..hidup aku mmg kat ciniy gak ker..oh man! Time redha sajer…frenz laen sume dapt jauh~ kedah penang..luar dari kuala kgsar..aku blik2 kot tuh jugak! Hesh..sedikit kecewa…SABAH makin jauh dgn aku~


Situasi 2 ~
(Thun 2009)
Ok name aku dapt msok plkn..aku mmg nak pon..aku mmg suke cmping2 nieyh…syok giler kot dapt! Ok nie harapan kedua..nak kat SABAH jugak!

TAHNIAH PESERTA 92021708XXXX TELAH DITERIMA MASUK KE PLKN SESI PERTAMA 

*lebih kurg gitu ar msg yg aku dpat…melompat2 la aku sbb dapat~ yihaaaa
Bbrapa mgu lepas tuh…mak aku call~
Mak : kah3 …(mak aku gelak dlu)
Aku : ????? apehal plak niyh~
Mak :akak kamu dpat plkan kat SA…
*SABAH??? Yeay…*jump3..woohoooooooooooooooooo
…mak : SAUK..(salah satu kem plkn yg ade kat sg siput,kuala kgsar)

sauk??dekat sikit daripada mrsm aku…pe jadah la…nasb aku mmg ginie  aku sedih…SAbah da tertuka jadi Sauk…member2 sume peril aku….’xpela ekin asal name depan ynag SA tu same’ adeih sengal btol diorg!KECEWA LAGI

Situasi 3~
(Thun nie 2011)
Membe klas ade wat program gi sabah…erm PEKA pnyer program..aku da kasi nama da pon…tup membe aku sume tanak pegi…mak pulak xkasi…sedih aku rase…yela time tuh sume org sibuk nak byar duit untuk survey camp..2 pasal xde duit tuh..time tuh aku nak pegi sgt~ tlong la…da lame aku tgu saat cm nie….sedih sebb xdpat pegi jgak..sbb xde gang yg nak pegi…but at the end waktu budak2 nie da nak bergkat..ade la sorg membe aku nie kate…

Suraya : ermmm nak ikot jugak diorg pegi..bestnyer dapt pegi..
Aku : kan ekin da ajak dah hari tu..sue kate sue nak pegi kan…letih ekin ajak..*lam hati sedih jer…=(
Suraya : eh yeke? Mane ade la..asal la ekin xajak sue…sue nak pegi la…
Aku : grrr..da bebuih da mlut ekin ajak sue..sume kate xnak pegi time tuh ==’
Suraya : yeke? Aishh..sue x dgr pon…
Aku : adoii~ xpela sue…diorg nak pegi da esok sue… *dlam hati rase rugi la plak..kan bgus lau dpat pegi…

 So,at the end..x pegi2 la aku kesane…~ tgah tggu mase lanie…bile la dapt pegi nie…=) hrap2 sempat pegi…pnjgkanla umur ku…amin….


 *p/s thank eone wan sbb kasi keychain tuh comel~ yg hitam tuh yer...